Mielestäni maailman pelottavin asia on sairastuminen. Ollakseni rehellinen, sairauksien pohtiminen oli minulle jossain vaiheessa suorastaan pakkomielle. Onnellisuus sinänsä ei kiinnostanut minua vaan se, että miksi toinen sairastuu ja toinen ei. Se oli hirvittävä tapa elää. Kammottavat kauhukuvat täyttivät mieleni kaiken aikaa.
 
Mutta jos ajattelutavassani oli paljon pahaa, oli siinä jotain hyvääkin. Vähitellen olin valmis tarkastelemaan aihetta laajemmasta perspektiivistä. Minua alkoi kiinnostaa se, miten onnellisuus vaikuttaa terveyteen, mutta myös se, miten mielen hullu mekanismi eli ego kantaa kortensa kekoon.
 
Meistä jokaisesta löytyy mielen hullu mekanismi. Se on vastuussa siitä, että ajattelumme on yhtä vuoristorataa, jatkuvaa ylä- ja alamäkeä. 
 
Olen aika varma siitä, että usein negatiivisuudella herkutteleva ego vaikuttaa elimistöön enemmän, kuin mitä olemme koskaan uskaltaneet kuvitellakaan.